sunnuntai 12. marraskuuta 2017

MAFY-VALMENNUKSEN OPISKELUVALMENNUS




toteutettu yhteistyössä Mafy-valmennuksen kanssa

Heippa!

Siis nyt on ollut jotenki hirmu kiireinen ja ennen kaikkea stressaava viikko! Oon käynyt päiväreissun Helsingissä, sitten on ollut töitä, pikkujoulut, meidän autokin hajosi... Tän viikon oli tarkoitus olla rentouttava, sillä ensi viikolla mulla on melko paljon töitä eri tapahtumien takia, mutta ei ihan onnistunu. :D
Mutta maanantaina tapahtui jotain todella odotettua, sillä sain puhelun Mafy-valmennuksen opiskeluvalmentajalta! Eli aloitin Mafyn kanssa yhteistyön, ja pääsen testaamaan heidän opiskeluvalmennusta. Oon ollut tästä todella innoissani, sillä tämä antaa ehkä sitä jotain uutta tähän lukemiseen. Voisin vähän kertoa nyt mitä tähän valmennukseen liittyy ja mitä ajatuksia se herätti minussa.

Opiskeluvalmennuksessa saat siis oman henkilökohtaisen opiskeluvalmentajan. Hänen kanssaan pidetään puhelinpalaveri kahden viikon välein, jossa käydään läpi mm. edistymistä, fiiliksiä ja tehdään lukusuunnitelmaa. Opiskeluvalmennus jatkuu ihan pääsykokeeseen asti, eli opiskeluvalmentajan kanssa pääsee kyllä jakamaan fiiliksiä ja hänestä saa suurta henkistä tukea projektiin! 

Mietin jo kesän alussa opiskeluvalmennuksen ottoa, mutta päädyin siihen etten tarvitse sitä. Onhan mulla kavereita, jotka hakevat lääketieteelliseen ja sen lisäksi pari vuotta pystyssä ollut whatsapp-ryhmä. Eli tukijoita riittää. Mutta nyt sain mahdollisuuden lähteä kokeilemaan opiskeluvalmennusta ja voin kertoa että kuinka väärässä olinkaan. Tämä on just se mitä oon kaivannut.

Opiskeluvalmentaja siis soittaa minulle kahden viikon välein, ensimmäinen puhelu tuli maanantaina ja kesti noin tunnin. Käytiin hieman läpi mun taustoja ja miten oon opiskellu, ja muutenkin juteltiin. Mulle tuli heti hyvä fiilis valmentajasta, meillä synkkas! Valmentajina taitaa toimia lähinnä lääketieteen alojen opiskelijoita, omani on tällä hetkellä hampaalla. Heillä on siis omakohtaista kokemusta hakemisesta, että Mafyn tuki ja vinkit apunaan.

Mulla oli heti puhelun jälkeen todella iloinen ja varma olo. Jotenki on joutunut nämä pari vuotta aina yksin miettimään mitä teen ja milloin teen, mikäköhän olisi hyvä tahti, huonoja puolia itsenäisesti opsikelussa. Mutta nyt oli joku, joka osasi sanoa mihin suuntaan mun kannattaa tämän opiskelun kanssa lähteä, paljon mun kannattaa lukea, ja miten tehdä esimerkiksi välitavoitteita! Olin siis niin ällistynyt kuinka paljon hyötyä on siitä, kun joku oikeastaan tuntematon sanoo sulle, että sie pystyt siihen ja sulla on hyvä asenne tähän touhuun. Ja että on joku suunnannäyttäjä silloin kun itse on hieman hukassa mihin suuntaan lähteä.

Lyhyesti siis voin sanoa, että jo ensimmäisestä puhelusta oli kyllä paljon hyötyä. Tässäpä sitä hoksaa kuinka tärkeää vertaistuki on, varsinkin kun en käy mitään kursseja vaan opiskelen yksin kotona. Lisätietoja tästä valmennuksesta löytyy Mafy-valmennuksen sivuilta.

Aion palailla tämän opiskeluvalmennuksen fiilikseen ja kokemuksiin, joten kannattaa pysyä kuulolla.:)
Ihanaa tulevaa viikkoa, mie meen saunomaan ja suunnittelemaan ensi viikon lukemisia

2 kommenttia:

  1. Tuo opiskeluvalmennus kieltämättä kuulosti tosi hyvältä - sain itse yhden puhelun "kaupan päälle" kun ostin Mafynetin, mutta en sitten raaskinut ostaa koko valmennuspakettia. Varmasti hyödyllistä keskustella asiasta jonkun ulkopuolisen kanssa, joka tietää mistä hommassa on kyse ja osaa antaa uutta näkökulmaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan, mahtavaa et sai silloinkin ton puhelun kaupan päälle. :) Onhan tälläkin oma hintansa, niinkuin kaikilla valmennusmatskuilla. Itse kun asuu täällä pohjoisemassa, ja esimerkiki Rovaniemellä ei järkätty mitään kursseja joissa pääsis paikan päälle, niin ihan paras vaihtoehto tällaisiin tilanteisiin, niin pääsee edes jonkun kanssa vaihtamaan ajatuksia. :)

      Poista